Zo zákulisia značky

Finalisti Best Fashion Talent v Alain Delon: Keď skúsenosti formujú budúcnosť módy

V móde nestačí len talent a kreativita – dôležité sú aj skúsenosti, stratégia a schopnosť prepojiť dizajn s realitou trhu. Mladí dizajnéri, finalisti súťaže Best Fashion Talent, ktorú organizuje Slovak Fashion Council, mali možnosť nahliadnuť do zákulisia značky Alain Delon. Na dva dni sa ocitli v epicentre premysleného dizajnu, precíznej výroby a udržateľnej identity. Poďte sa pozrieť, ako to na workshope vyzeralo.

Móda s charakterom

Alain Delon je synonymom sofistikovanej pánskej módy. Už viac ako 25 rokov sme súčasťou európskeho trhu a ponúkame precízne spracované kúsky od elegantných oblekov, košieľ a kabátov až po ležérne kúsky pre moderného muža. Filozofiou našej značky je spájať remeselnú precíznosť s nadčasovým dizajnom – nie ako nostalgiu za minulosťou, ale ako vedomú voľbu trvácnosti a kvality.

Už roky spolupracujeme s organizujúcou posilňujúcou slovenský módny ekosystém Slovak Fashion Council. A sme radi, že pre mladých dizajnérov z ich područia môžeme byť cenným príkladom toho, že v móde sa úspech nerodí zo dňa na deň. Naopak, stojí na strategických rozhodnutiach, na odvahe experimentovať, ale aj na pochopení konzistentnosti značky a jej dialógu so zákazníkom. Richard Wohlstein, COO Alain Delon, vidí v prepájaní generácií veľký zmysel:

Bolo skvelé stráviť čas s mladými talentami, ktorí boli inšpirujúci aj pre nás. Veríme, že takéto projekty podporujú kreativitu, spoluprácu a rast novej generácie profesionálov, a zároveň posúvajú aj našu značku vpred.

Za kulisami módneho domu

Workshop finalistom poskytol priestor preskúmať procesy, ktoré definujú existenciu módnej značky – od dizajnu, cez výber materiálov, až po ekonomické stratégie a marketing. Nebol to len exkurz, ale interaktívny dialóg. Ján Smatana, hlavný dizajnér Alain Delon, vnímal prítomnosť finalistov ako osvieženie:

Ich pohľad na módu bol inšpiratívny. Nápaditosť strihov a výber materiálov ukazujú schopnosť inovovať v rámci obmedzených možností. Odovzdávať skúsenosti je dôležité, rovnako ako byť otvorený novým perspektívam.

Finalisti odchádzali s novým pohľadom na módny biznis, ktorý zahŕňa omnoho viac než len tvorivý proces. Tomáš Maliňák si najviac cenil ochotu tímu podeliť sa o svoje know-how:

Najviac ma zaujala otvorenosť a súdržnosť tímu. Vidieť, ako značka premýšľa o svojom zákazníkovi a ako funguje na rôznych úrovniach, mi prinieslo nový pohľad na vlastnú prácu.

Pre Rudka Šťastného bol fascinujúci spôsob, akým značka komunikuje cez žurnál – sofistikovanú formu marketingu, ktorá nekričí, ale pozýva k dialógu:

Je to veľmi príjemná a autentická forma, ktorá zákazníka motivuje navštíviť prevádzku alebo e-shop. Nenásilné budovanie značky cez zaujímavé informácie a prepojenia so svetom módy dáva oveľa väčší zmysel než agresívna reklama.

Dizajnérske duo GONOE ocenilo pohľad na prepojenie kreatívy s obchodom:

Najviac nás zaujalo, ako značka funguje ako celok – od prvotných návrhov cez produkciu, až po ekonomické faktory a marketing. Vidieť tím, ktorý pracuje viac ako 30 rokov s rovnakou vášňou, bolo inšpirujúce.

Chápeme svojho zákazníka

My v Alain Delon sa dlhé roky snažíme o konzistentnosť. Dôležité pre nás je vnímať zákazníka, reflektovať jeho potreby a zároveň mu ukazovať nové perspektívy.

Finalisti videli a počuli, že sa neriadime rýchlymi trendmi, ale budujeme dlhodobý vzťah s klientom, čím vytvárame stabilnú komunitu okolo značky. Táto stratégia je obzvlášť dôležitá v kontexte dnešného presýteného trhu, kde sa mnohé značky snažia prežiť len cez neustálu produkciu nových kolekcií. Udržateľnosť u nás nie je marketingový pojem, ale prístup k remeslu.

Ako zhodnotil Rudko Šťastný:

Workshop bol povzbudivý – o tom, ako sa nevzdávať, napredovať a skúšať nové veci, aj keď sa človek stretne so sklamaním alebo odmietnutím.

Čo bude ďalej?

Finalisti Best Fashion Talent pokračujú v mentoringovom programe, ktorý im poskytuje priestor pochopiť módu nielen ako tvorivú disciplínu, ale aj ako systém s prepojeniami, ktoré určujú jej existenciu.

Workshop sa uskutočnil v spolupráci so Slovak Fashion Council, ktorý dlhodobo podporuje mladé dizajnérske talenty a rozvoj slovenskej módy. Viac o ich aktivitách nájdete na www.slovakfashioncouncil.sk.

Páčil sa Vám článok?
Zdieľajte ho so svojimi známymi:
Email this to someoneShare on FacebookShare on LinkedInTweet about this on TwitterShare on Google+Pin on Pinterest